CRM Programı – Ayarlar ve Yetkilendirme
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) Programı
CRM programı üzerindeki ayarları gerçekleştirebilmek için ana menüde bulunan “Ayarlar” butonuna tıklayınız. Açılan sayfada sol menüden “CRM” başlığını seçerek ilgili sekmeye gidiniz.
“CRM Ayarları” sekmesine geldiğiniz zaman karşınıza 3 sekme içeren bir yapı çıkacaktır. Bu sekmeler ve içerikleri şu şekildedir:
- Ayarlar: Müşteri kartlarınızın yapısını görüntüleyip düzenleyebildiğiniz alandır. 3 bölümden oluşur.
Bölgenin sol bölümünden eklemek istediğiniz alanın türünü belirtmeniz gerekmektedir.
Ortada bulunan alan ise kartınızın görüntüsünü temsil eder. Kart yapınızda bulunan alanları sizlere listeler.
Sağ taraf ise diğer kart tipi (kişi düzenliyorsanız şirket, şirket düzenliyorsanız kişi) alanlarını belirtmektedir. Bu taraftan da alan seçerek kart yapınıza ekleyebilirsiniz.
- Kart yapınızda bulunan bir alanı düzenlemek için ilgili alan üzerinde bulunan kalem simgesine tıklayınız.
Açılan küçük pencerede düzenlediğiniz kart tipi haricinde diğer kart tipine de o alanı eklemek istiyorsanız Ortak Alan olarak işaretleyiniz.
Pencerenin sağ üst bölgesinde bulunan kalkan simgesine tıklayarak alanı görmesini istediğiniz yetki gruplarını seçebilirsiniz. (Hiçbir işaretleme gerçekleştirmezseniz bütün kullanıcılar alanı görebilir.)
Alanı zorunlu alan olarak işaretlerseniz, ilgili alan doldurulmadan kart oluşturulamayacaktır.
Çağrı Merkezi seçeneğini aktif ederseniz “Çağrı Merkezi” başlığı altında bulunan “Müşteri Temsilcisi” sekmesinde ilgili alan görüntülenecektir.
Mobil seçeneğini aktif ederseniz ilgili alan mobil uygulamada görüntülenebilecektir.
Değişken alan tipi seçtiğimiz bölgenin alt tarafında yer alan kişi/şirket butonu üzerinde tıklama gerçekleştirerek düzenlemek istediğiniz kart tipini belirtebilirsiniz.
Gerekli düzenlemeyi gerçekleştirdikten sonra isterseniz ilgili sayfanın orta bölgesinde yer alan kart yapısının alt tarafındaki yeşil renkli “Önizle” butonuna tıklayabilirsiniz. İşlemlerinizi kayıt etmek için “Kaydet” butonuna basmanız yeterli olacaktır.
Gerekli düzenlemeyi gerçekleştirdikten sonra isterseniz ilgili sayfanın orta bölgesinde yer alan kart yapısının alt tarafındaki yeşil renkli “Önizle” butonuna tıklayabilirsiniz. İşlemlerinizi kayıt etmek için “Kaydet” butonuna basmanız yeterli olacaktır.
- Güvenlik: İlgili sekme içerisinde oluşturmuş olduğunuz yetki grupları listelenmektedir. Yetkilerini düzenlemek istediğiniz yetki grubunun adına tıklayınız.
Açılan sayfada “Kendi Müşterileri” yani CRM programında temsilcisi olduğu müşteri kartları üzerindeki etkisini ayarlayabilirsiniz.
“Tüm Müşteriler” üzerindeki yetkilerini düzenleyebilirsiniz.
“Temsilcisi Atanmamış Müşteriler” başlığı ile de CRM programında kaydı bulunan fakat herhangi bir temsilcisi belirtilmemiş olan müşteri kartları üzerindeki yetkilerini düzenleyebilirsiniz.
Segment başlığı ile kullanıcıların, müşteri kartlarını gruplama yetkilerini düzenleyebilirsiniz.
CRM Form ile kullanıcının, websiteniz için oluşturulan formlar üzerindeki yetkilerini tanımlayabilirsiniz.
Bu işlemlerin haricinde kullanıcının müşteri oluşturup oluşturamayacağını, excel işlemlerini gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceğini, müşteri kartında bulunan “AKIŞ” sekmesinin içeriğini görüp göremeyeceğini, kart içerisinden ses kayıtlarını dinlemesine izin vermek ya da vermemek, toplu işlem yetkisini tanımlamak veya toplu işlem yetkisiniz kapatmak gibi işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.
Aynı zamanda MobiKoB panelinizde yer alan menüdeki “CRM” başlığı altında yer alan “Kullanıcı Durum Raporu”, “CRM Aktivite Raporu”, “CRM Teklif Raporu” ve “CRM Logs (Geçmiş İşlemler Kayıtları)” sayfalarını inceleyebilme yetkilerini de bu alandan tanımlayabilirsiniz.
Yetkilendirme işlemlerinizi gerçekleştirdikten sonra seçeneklerin alt tarafında orta bölümde yer alan “KAYDET” butonu ile işlemlerinizi kaydedip aktif hale getirebilirsiniz.
Yetki grupları içerisinden bazı kullanıcılara daha fazla yetkilendirme sağlamak isterseniz. “Güvenlik” başlığı altına geldiğiniz zaman “Yetki Gruplarının listelendiği bölümde, listenin sağ tarafında ilgili yetki grubunun “Grup Yöneticisi” olarak tanımladığınız kullanıcıları görebileceğiniz bir alan ve hemen yanında ise grup yönetisi tanımlamak ve yetkilendirmek için kullanılan mavi renge sahip “Kalem” simgesi bulunmaktadır. Kalem simgesine tıkladığınız zaman açılan sayfa içerisinden yapabileceğiniz işlemler şu şekildedir:
Açılan sayfada “Kendi Müşterileri” yani CRM programında temsilcisi olduğu müşteri kartları üzerindeki etkisini ayarlayabilirsiniz.
“Tüm Müşteriler” üzerindeki yetkilerini düzenleyebilirsiniz.
“Departman Müşterileri” üzerinden yetki grubu içerisinde bulunan ama grup yöneticisi olarak atanmayan kullanıcılara ait kartlar üzerindeki yetkileri tanımlayabilirsiniz.
Örnek: Bu sayede yetki grubunda bulunan kullanıcılar birbirlerinin temsilci oldukları kartları göremezler fakat CRM grup yöneticisi diğer kişilerin kartlarını görüntüleyebilirler.
“Temsilcisi Atanmamış Müşteriler” başlığı ile de CRM programında kaydı bulunan fakat herhangi bir temsilcisi belirtilmemiş olan müşteri kartları üzerindeki yetkilerini düzenleyebilirsiniz.
Segment başlığı ile kullanıcıların, müşteri kartlarını gruplama yetkilerini düzenleyebilirsiniz.
CRM Form ile kullanıcının, websiteniz için oluşturulan formlar üzerindeki yetkilerini tanımlayabilirsiniz.
Bu işlemlerin haricinde kullanıcının müşteri oluşturup oluşturamayacağını, excel işlemlerini gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceğini, müşteri kartında bulunan “AKIŞ” sekmesinin içeriğini görüp göremeyeceğini, kart içerisinden ses kayıtlarını dinlemesine izin vermek ya da vermemek, toplu işlem yetkisini tanımlamak veya toplu işlem yetkisiniz kapatmak gibi işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.
Aynı zamanda MobiKoB panelinizde yer alan menüdeki “CRM” başlığı altında yer alan “Kullanıcı Durum Raporu”, “CRM Aktivite Raporu”, “CRM Teklif Raporu” ve “CRM Logs (Geçmiş İşlemler Kayıtları)” sayfalarını inceleyebilme yetkilerini de bu alandan tanımlayabilirsiniz.
Sayfada sağ alt köşede kullanıcı seçme alanı bulunmaktadır. Bu alandan seçtiğiniz kullanıcılar grup yönetisi olarak tanımlanmış olacaktır
Yetkilendirme işlemlerinizi gerçekleştirdikten sonra seçeneklerin alt tarafında orta bölümde yer alan “KAYDET” butonu ile işlemlerinizi kaydedip aktif hale getirebilirsiniz.
Açılan sayfada “Kendi Müşterileri” yani CRM programında temsilcisi olduğu müşteri kartları üzerindeki etkisini ayarlayabilirsiniz.
“Tüm Müşteriler” üzerindeki yetkilerini düzenleyebilirsiniz.
“Departman Müşterileri” üzerinden yetki grubu içerisinde bulunan ama grup yöneticisi olarak atanmayan kullanıcılara ait kartlar üzerindeki yetkileri tanımlayabilirsiniz.
“Temsilcisi Atanmamış Müşteriler” başlığı ile de CRM programında kaydı bulunan fakat herhangi bir temsilcisi belirtilmemiş olan müşteri kartları üzerindeki yetkilerini düzenleyebilirsiniz.
Segment başlığı ile kullanıcıların, müşteri kartlarını gruplama yetkilerini düzenleyebilirsiniz.
CRM Form ile kullanıcının, websiteniz için oluşturulan formlar üzerindeki yetkilerini tanımlayabilirsiniz.
Bu işlemlerin haricinde kullanıcının müşteri oluşturup oluşturamayacağını, excel işlemlerini gerçekleştirip gerçekleştiremeyeceğini, müşteri kartında bulunan “AKIŞ” sekmesinin içeriğini görüp göremeyeceğini, kart içerisinden ses kayıtlarını dinlemesine izin vermek ya da vermemek, toplu işlem yetkisini tanımlamak veya toplu işlem yetkisiniz kapatmak gibi işlemleri gerçekleştirebilirsiniz.
Aynı zamanda MobiKoB panelinizde yer alan menüdeki “CRM” başlığı altında yer alan “Kullanıcı Durum Raporu”, “CRM Aktivite Raporu”, “CRM Teklif Raporu” ve “CRM Logs (Geçmiş İşlemler Kayıtları)” sayfalarını inceleyebilme yetkilerini de bu alandan tanımlayabilirsiniz.
Sayfada sağ alt köşede kullanıcı seçme alanı bulunmaktadır. Bu alandan seçtiğiniz kullanıcılar grup yönetisi olarak tanımlanmış olacaktır
Yetkilendirme işlemlerinizi gerçekleştirdikten sonra seçeneklerin alt tarafında orta bölümde yer alan “KAYDET” butonu ile işlemlerinizi kaydedip aktif hale getirebilirsiniz.
- API: İlgili sekme, kendi yazılımları ile MobiKoB CRM Programını entegre etmek isteyen müşterilerimiz için hazırlanmış olup ihtiyaçları olan bölüm için oluşturulmuş olan API kodlarını kendi sistemlerinde kullanarak işlemlerini gerçekleştirebilirler.