CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi)

Müşteri Oluşturma (Kişi/Firma)

MobiKoB panelinizin en üstünde yer alan ‘’CRM’’ modülüne tıkladığınızda sol bölümde açılan menüden ‘’Müşteri Yönetimi’’ sekmesine gidiniz.

Yeni müşteri eklemek için, müşteri yönetimi ekranının da sol üst köşede bulunan “Müşteri Ekle” butonuna tıklayın. Gelen ekrandaki bilgileri doldurun, eklemek istediğiniz müşteri tipini seçiyoruz (Kişi/Şirket Kurum). Gelen kişi doldurma kartında siyah renkteki alanlar ön tanımlıdır, değiştirilemez. Yeşil renkteki alanlar kullanıcı tanımlıdır. Bu alanlar crm ayarları sekmesinden değiştirilebilir ve ya yeni seçenekler eklenebilir. 

Öncelikli olarak müşteri türünü ‘’Kişi’’ ya da ‘’Şirket/Kurum’’ olarak belirleyiniz. Bu iki seçenekte açılan formlar farklılık göstermektedir. Ardından müşteriye yönelik bilgileri formda belirtilen alanlara giriniz. Son olarak en altta yer alan ‘’Kaydet’’ butonuna tıklayarak müşteri oluşturma sürecini tamamlayınız. 

Mevcut müşteri verilerinizi CRM’e aktarmak için için ‘’Ayarlar’’ bölümünde yer alan en alttaki ‘’Kişi Formunu Excel Olarak İndir’’ butonundan şablon olarak indirme sağlayabilirsiniz. İndirdiğiniz excel dosyasındaki formata uyum göstererek müşteri verilerinizi düzenleyiniz. Ardından ‘’Müşteri Ekle’’ menüsünde sağ bölümde yer alan ‘’Excel ile Çoklu Müşteri Aktarımı’’ bölümünden ilgili excel dosyasını upload ediniz.

CRM Kişi Kartı

Müşteri yönetimi ekranında kişi kartını görüntülemek istediğiniz müşterinin isminin üzerine tıklayınız. Açılan ekranda sol tarafta müşterinin temel bilgileri vardır. Sağ tarafta ise müşterinin kayıt edildiği günden günümüze kadar aramızda geçen telefon ve sms görüşmeleri yer alır. Not kısmında müşteri hakkında önem arz ettiğini düşündüğünüz ya da müşterinize özel durumları hatırlayabilmek için notlar yazabiliriz. Ara kısmına tıklandığında “Şu Cihazımdan Ara” butonu gelir tıklandığında MobiKoB uygulamanıza tanımlı cihazlar listelenir ve iletişim için o an kullanmak istediğimiz cihaz seçilir ve o cihazımıza çağrı gelir cevapladığımızda içinde olduğumuz müşteriyi arar ve bize bağlar. Sms kısmında sms modülüne yönlendirir ve o müşteriye sms atmamızı sağlar. E-postaya tıklandığında yeni ileti ekranı açılır ve müşteriye mail atabiliriz. Ajanda butonuna tıkladığınızda müşteriye belirlediğiniz tarih ve saat için etkinlik girebilirsiniz.