Sanal Telefon Santrali

Sesli Karşılama (IVR) Oluşturma

Santrale gelen aramalarda, çağrıyı gerçekleştiren kişiyi tuşlamalar aracılığıyla ilgili departmana/dahiliye bağlanmasını sağlanmak için IVR kullanılmaktadır. İstenilen departman veya dahiliye bağlanabilmek için sesli karşılamada doğru bir yönlendirmenin olması gerekmektedir. Örneğin ‘’Satış için 1’i, teknik destek için 2’yi, muhasebe için 3’ü tuşlayınız’’ gibi.

IVR oluşturmadaki ilk adım ses dosyası kaydetmektir. ‘’Santral’’ modülü altında yer alan bölümde ‘’IVR Ayarlar’’ bölümündeki ‘’Ses Dosyaları’’ butonuna tıklayınız.

Mobikob Sesli Karşılama Oluşturma

‘’Kayıt’’ tuşuna basarak mikrofonlu kulaklık aracılığıyla sesli karşılama için metni kendiniz seslendirebilirsiniz. Ya da başka bir cihazdan kaydettiğiniz ses dosyasını ‘’Ses Dosyası Yükle’’ bölümünden seçebilirsiniz.

Not: Ses dosyanız düzgün çalışabilmesi için uzantısı (.wav) ve hızının 8000 olması gerekmektedir.

Ses dosyası eklendikten sonra IVR oluşturmak için ‘’IVR Ayarları’’ bölümünden ‘’Ekle’’ butonuna tıklayınız. Açılan pencereden ses dosyasını seçerek IVR ismi yazılmalıdır. ‘’IVR Seçenekleri’’ kısmında tuş seçimi yapılmalı ve çağrı esnasında bu tuşa basıldığında aksiyonun ne olacağı belirlenmelidir. Birden fazla tuş belirlemek için ‘’Ekle+’’ butonuna tıklamanız yeterlidir.

Mobikob Sesli Karşılama Oluşturma-2

Belirlenen IVR’lar listede görüntülenmektedir. Mevcut IVR’ları düzenleyebilir ya da silebilirsiniz.

Mobikob Sesli Karşılama Oluşturma-3

Mevcut IVR’ları güncellemek için ‘’Düzenle’’ butonuna tıklayınız. Açılan ekranda IVR ismi, ses dosyası, hatalı tuşlama sesi, saniye bazında tuşlama bekleme süresi, hata alındığında yönlendirilecek dahili ve arayanın yanlış tuşlama yapma sayısı sınırı gibi özellikleri güncelleyebilirsiniz. ‘’IVR Seçenekleri’’ bölümünde ilgili tuşlamalar doğrultusunda gerçekleştirilecek aksiyonlar belirlenebilir.

Mobikob Sesli Karşılama Oluşturma-4