Sanal Santral (Bulut Santral) Uygulaması
Web-Phone > Dahililer > Çağrı Yönetimi > Zamanlama > IVR > Kayıtlar > Aktif Çağrı > Drive > Ses Kampanyası
Web-phone, MobiKoB Sanal Telefon Santrali kullanıcıların web tarayıcıları (Chrome, Mozilla vb.) üzerinden telefon görüşmesi yapmasını sağlayan uygulamadır. Kullanıcılar, web-phone sayesinde ayrı bir IP telefona gerek duymadan bilgisayar üzerinden telefon görüşmesi yapabilir.
MobiKoB kullanıcı panelinde bulunan menünün sağ tarafında yer alan telefon butonuna tıklayarak web-phone’u açabilirsiniz. Bilgisayarınızda kullanım gerçekleştirdiğiniz tarayıcı üzerinden site izinleri ayarları listesindeki mikrofon erişim iznine onay vermeniz gerekmektedir. Web-phone uygulama ekranında kırmızı renkli ‘’Kayıtlı Değil’’ ibaresine tıkladıktan sonra yeşil renkli ‘’Kayıtlı’’ ibaresini gördükten sonra kolayca arama yapabilir ve arama alabilirsiniz.
MobiKoB kullanıcı panelinde bulunan menünün sağ tarafında yer alan telefon butonuna tıklayarak web-phone’u açabilirsiniz. Bilgisayarınızda kullanım gerçekleştirdiğiniz tarayıcı üzerinden site izinleri ayarları listesindeki mikrofon erişim iznine onay vermeniz gerekmektedir. Web-phone uygulama ekranında kırmızı renkli ‘’Kayıtlı Değil’’ ibaresine tıkladıktan sonra yeşil renkli ‘’Kayıtlı’’ ibaresini gördükten sonra kolayca arama yapabilir ve arama alabilirsiniz.
“Kişi Ara..” kutucuğuna CRM de kayıtlı kullanıcıları seçmek için kullanıcı adı veya numarasının ilk 4 hanesi girilerek açılan listeden aranacak kişi kolayca seçilebilir.
Ayrıca Web-phone açık ve kayıtlı iken çağrı geldiği zaman ilgili çağrının detaylı bilgileri ekranda görünecektir. Bu bilgiler şu şekildedir.
Ayrıca Web-phone açık ve kayıtlı iken çağrı geldiği zaman ilgili çağrının detaylı bilgileri ekranda görünecektir. Bu bilgiler şu şekildedir.
- Hedef Numara: Gelen çağrının santraldeki hangi numara üzerinden gerçekleştiğini belirtir.
- Etiket: Santral üzerinde birden fazla numara olması halide numaraları kategorize hale getirmek için kullanılan takma isimlerdir.
Örnek: Turizm firması iseniz numaralara otel isimleri ile etiket tanımladığınız zaman iletişime geçtiğiniz kişiler ile hangi otel için görüşme sağladığınızı daha kolay tespit edebilirsiniz. Not: Sizleri arayan kişiler bu etiket değerini göremezler. - Arayan Numara: Arayan kişinin numarasının göründüğü bölümdür.
- CRM İlişkisi: Arayan kişinin CRM programı üzerinde bir kaydının olup olmadığının anlaşıldığı alandır. Eğer CRM yazılımınızda kayıtlı ise kayıtlı olduğu isim görünür. Arayan kişinin ismine tıklarsanız ilgili kişinin CRM kartına ulaşabilirsiniz. Eğer CRM sisteminizde kaydı yok ise “Yeni Kayıt Ekle” şeklinde yazı çıkacaktır. Yeni kayıt yazısına tıklayarak hızlıca temiz bir CRM kartı yapısına ulaşarak görüştüğünüz kişiyi kayıt edebilirsiniz.
Çağrılar web-phone üzerinden cevaplandıktan sonra web-phone ekranında bazı değişiklikler yaşanmaktadır.
Bu değişiklikler şu şekildedir:
- Arama Aktarma Butonu: Görüşmenizi farklı bir dahili kullanıcısına aktarmak için bu butona bastıktan sonrasında aktarım yapmak istediğiniz dahiliyi tuşlamanız gerekmektedir. Ardından hedef dahili çağrıyı cevapladıktan sonra çağrıyı kapattığınız takdirde çağrı aktarılmış olur.
- Çağrı Bekletme Butonu: Görüşmekte olduğunuz kişiye müzik dinletirken mikrofonunuzu da kapatır. Görüşme duraksamış olur.
- Sessiz Butonu: Görüşmekte olduğunuz kişiye müzik dinletmeden mikrofonunuzu kapatır. Görüşme duraksamış olur.