Sanal Santral (Bulut Santral) Uygulaması

Dahili Oluşturma

   MobiKoB panelinin üst kısmında yer alan “Sanal Santral” menüsünden “Santral Yönetimi” sekmesi seçilir. Açılan ekrandan “Dahili Ekle/Düzenle” panosu seçilir.
Sanal Santral Uygulaması Yönetim Sayfasına Erişim
Sanal Santral Uygulaması Dahili Ekle/Düzenle Sayfasına Erişim
   ”Dahili Ekle” panosuna tıkladıktan sonra açılan ekrandan “EKLE” butonuna tıklanır.
   Aşağıdaki tanımlamalara göre eklemek istenilen dahiliye ait bilgiler doldurulur.
  • Dış Aramaları Kaydet: Dahili kullanıcısının outband(dış) yönde yaptığı aramaların görüşme ses kaydının kayıt altına alınması anlamına gelir. Eğer kayıt edilirse daha sonra yapılan arama kaydı dinlenebilir.
  • Dahili: Kullanıcıya ait dahili numarasıdır. En az 3, en fazla 4 haneli bir numara verilebilir. (101, 202, 303 vb.)
  • Görünen Numara: Birden fazla numarası olan işletmeler için dahiliden giden aramalarda, karşı tarafta hangi numaranın görüneceğinin seçimi yapılır.
  • Dahili Kullanıcısı: Dahilinin atandığı kullanıcıdır. Eğer dahili için “Boşa Çıkar” seçeneği seçilir ise dahili numarası kullanıcısız bir şekilde atanır.
  • Çağrı Zaman Aşımı: Dahili numaraya gelen çağrının cevaplanması için tanımlanan süredir. Belirtilen süre içerisinde cevaplanmayan çağrı için “Cevap Yoksa / Meşgulse” seçeneği devreye girer.
  • Bekletme Müziği: Çağrı bağlanma süresince arayan kişiye dinletilecek ses kaydının seçildiği kısımdır.
  • Cevap Yoksa / Meşgulse: Bu seçenek eğer aranan dahili cevap vermiyor ya da meşgulse çağrının nereye yönlendirileceğini belirlemek için kullanılır. Dilerseniz yönlendirilen kişide cevap vermezse farklı bir yere yönlendirme seçeneğide mevcuttur. Yönlendirme seçenekleri aşağıdaki gibidir:
    • Dahili Grubuna Yönlendir: Çağrıyı belirlenen kuyruğa (dahili grubuna) yönlendirir.
    • Dahiliye Yönlendir: Çağrıyı belirlenen dahili kullanıcısına yönlendirir.
    • Dış Numaraya Yönlendir: Sistemde bulunan kullanıcılarınızdan belirlediğiniz kişinin GSM numarasına çağrıyı yönlendirir.
    • IVR’a Yönlendir: Çağrıyı belirlenen IVRa yönlendirir. Çağrı yapan kişi ilk olarak IVR dinler.
    • Ses Dosyası Çal: Çağrı yapan kişi belirlenen ses dosyasını dinler.
    • E-Maile Kayıt Gönder: Çağrı bir yere bağlanmaz , arayan kişi bilgisi seçilen kullanıcının sistemde bulunan e-posta adresine kayıt olarak gönderilir.
    • Çağrıyı Sonlandır: Çağrı bir yere bağlanmaz, sonlanır.
Sanal Santral Uygulaması Dahili Ekleme/Düzenleme Penceresi
   Dahililerin solundaki “Kırmızı Buton” giden arama kaydının aktif olduğunu belirtir. Sağ tarafta bulunan “Kalem Simgesi” ile ilgili dahiliyi düzenleyebilir , “Çöp Kutusu Simgesi” ile mevcut dahili kullanıcısını silebilirsiniz.
Sanal Santral Uygulaması Dahili Listesi Sayfası

Dahili Grubu Oluşturma

   MobiKoB panelinin üst kısmında yer alan Sanal Santral menüsünden “Santral Yönetimi” sekmesi seçilir. Açılan ekrandan “Dahili Grubu” panosu seçilir.
Sanal Santral Uygulaması Dahili Grubu Sayfasına Erişim
   Dahili Grubu panosuna tıkladıktan sonra açılan ekrandan “Ekle” butonuna tıklanır.
   Aşağıdaki tanımlamalara göre eklemek istenilen dahili grubuna ait bilgiler doldurulur. Buradaki tanımlamalar şu şekildedir:
  • Strateji: Dahili grubundaki dahilileri çaldırma sırasını belirler. Öncelikli, eş zamanlı ya da eş dağılımlı bir strateji belirlenebilir.
    • Öncelikli: Belirlenen dahili sırasına göre çağrının yönlendirilmesidir.
    • Eş Zamanlı: Çağrının Dahili grubundaki tüm dahililerde çalmasıdır.
    • Eş Dağılımlı: Çağrının, dahili grubundaki dahililere adil şelilde dağıtılmasıdır.
  • Çağrı Zaman Aşımı: Çağrının grup içerisinde bir dahiliden diğer dahiliye geçmeden önceki bağlanma süresini ifade eder. Bu süre aşıldığında çağrı, dahili grubundaki bir sonraki dahiliye geçer. Eğer çağrı, dahili grubundaki son dahiliye geldiyse Cevap Yoksa seçeneğindeki seçime göre yönlendirilir.
  • Bekletme Müziği: Çağrı bağlanma süresince arayan kişiye dinletilecek sesin belirlendiği kısımdır.
  • Cevap Yoksa / Meşgulse: Bu seçenek aranan dahili grubu cevap vermiyor ya da meşgulse çağrının nereye yönlendirileceğini belirlemek için kullanılır. Yönlendirme seçenekleri aşağıdaki gibidir:
    • Dahili Grubuna Yönlendir: Çağrıyı belirlenen kuyruğa (dahili grubuna) yönlendirir.
    • Dahiliye Yönlendir: Çağrıyı belirlenen dahili kullanıcısına yönlendirir.
    • Dış Numaraya Yönlendir: Sistemde bulunan kullanıcılarınızdan belirlediğiniz kişinin GSM numarasına çağrıyı yönlendirir.
    • IVR’a Yönlendir: Çağrıyı belirlenen IVRa yönlendirir. Çağrı yapan kişi ilk olarak IVR dinler.
    • Ses Dosyası Çal: Çağrı yapan kişi belirlenen ses dosyasını dinler.
    • E-Maile Kayıt Gönder: Çağrı bir yere bağlanmaz , arayan kişi bilgisi seçilen kullanıcının sistemde bulunan e-posta adresine kayıt olarak gönderilir.
    • Çağrıyı Sonlandır: Çağrı bir yere bağlanmaz, sonlanır.
Sanal Santral Uygulaması Dahili Grubu Ekleme/Düzenleme Penceresi
   Dahili grubuna (kuyruğa) dahilileri eklemek için “Dahililer” başlığı altındaki “Beyaz Liste Butonuna” tıklanır. Açılan ekrandan dahili seçimi yapılır. Dahili grubuna(kuyruğa) birden fazla dahili eklendiğinde, kuyrukta bulunan dahililerin öncelik sırasını dahilileri sürükleyerek kolaylıkla değiştirebilirsiniz. Tüm dahili grubu listenizi aşağıdaki gibi görüntüleyebilirsiniz.
Sanal Santral Uygulaması Dahili Grupları Listesi Sayfası