Sanal Santral Uygulaması – Sesli Yanıt (IVR) Oluşturma
Sanal Santral (Bulut Santral) Uygulaması
Web-Phone > Dahililer > Çağrı Yönetimi > Zamanlama > IVR > Kayıtlar > Aktif Çağrı > Drive > Ses Kampanyası
MobiKoB panelinin üst kısmında yer alan Sanal Santral menüsünden “SANTRAL YÖNETİMİ” sekmesi tıklanır. Açılan ekrandan “SES DOSYALARI” panosu seçilir.
Ses Dosyaları panosuna tıkladıktan sonra açılan ekrandan ses kaydı yapmak için “SES KAYDI EKLE” başlığı altından “KAYIT” tuşuna basılarak kayıt yapılabilir.
Var olan bir ses dosyasını sisteme yüklemek için “YENİ SES DOSYASI YÜKLE” başlığı altına ilgili dosyayı sürükleyip bırakılabilir veya tıklayıp açılan pencereden dosya seçilebilir.
NOT: Yüklenecek ses dosyasının düzgün çalışabilmesi için uzantısının mp3 veya wav formatında olması gerekmektedir.
Sağ taraftaki “SESİ OYNAT” başlığı altından kayıt edilen ya da sisteme yüklenen tüm ses dosyaları görüntülenebilir, dinlenebilir.
Var olan bir ses dosyasını sisteme yüklemek için “YENİ SES DOSYASI YÜKLE” başlığı altına ilgili dosyayı sürükleyip bırakılabilir veya tıklayıp açılan pencereden dosya seçilebilir.
Sağ taraftaki “SESİ OYNAT” başlığı altından kayıt edilen ya da sisteme yüklenen tüm ses dosyaları görüntülenebilir, dinlenebilir.
Sesli Yanıt Sistemi (IVR) Oluşturma
Ses dosyaları sisteme yüklendikten sonra IVR ayarlarını oluşturmak için MobiKoB panelinin üst kısmında yer alan Sanal Santral menüsünden “SANTRAL YÖNETİMİ” sekmesi seçilir. Açılan ekrandan “IVR AYARLARI” panosu seçilir.
IVR ayarları panosu açıldıktan sonra “EKLE” butonuna tıklanır. Açılan ekrandan eklenecek IVR’ a dair bilgiler doldurulur.
Buradaki tanımlamalar şu şekildedir:
IVR ayarları panosu açıldıktan sonra “EKLE” butonuna tıklanır. Açılan ekrandan eklenecek IVR’ a dair bilgiler doldurulur.
Buradaki tanımlamalar şu şekildedir:
- Hatalı Tuşlama Sesi: Sizin belirlediğiniz tuşlar dışında tuşlama yapıldığında seçtiğiniz bir ses dosyası çalması için kullanılır.
- Maksimum Deneme Sayısı: Bu seçenek arayan kişinin IVR da belirtilen şekilde işlem yapmaması durumunda IVR’ ın tekrar dinletilme sayısıdır.
- Tuşlama Yapılmazsa: IVR da belirtilen tuşlama yapılmadığında, arayan kişinin hatalı tuşlama yapması durumunda veya tuşlama süresinin aşılması durumunda IVR’ ın nasıl bir aksiyon alacağı belirlenir. durumdur. Burada seçebileceğiniz seçenekler aşağıdaki gibidir:
- Dahili Grubuna Yönlendir: Çağrıyı belirlenen kuyruğa (dahili grubuna) yönlendirir.
- Dahiliye Yönlendir: Çağrıyı belirlenen dahili kullanıcısına yönlendirir.
- Dış Numaraya Yönlendir: Çağrıyı belirlenen dış numaraya(GSM ve ya sabit hat numarasına) yönlendirir.
- IVR’ a Yönlendir: Çağrıyı belirlenen IVR a yönlendirir. Çağrı yapan kişi ilk olarak IVR dinler.
- Ses Dosyası Çal: Çağrı yapan kişi belirlenen ses dosyasını dinler.
- E-Maile Kayıt Gönder: Çağrı bir yere bağlanmaz , arayan kişi bilgisi e-maile kayıt olarak gönderilir.
- Çağrıyı Sonlandır: Çağrı bir yere bağlanmaz, sonlanır.
- Seçilen Tuş: Sesli yanıt sisteminde (IVR) belirtilen tuşlama seçimidir. Belirtilen tuşlama için gelen çağrıya nasıl bir aksiyon alınacağı burada belirlenir. Örn: Satış için 1 i tuşlayınız.
- Aksiyon: Gelen çağrı için nasıl bir aksiyon alınacağının belirlendiği bölümdür. Burada alınabilecek aksiyonlar aşağıdaki gibidir:
- Dahili Grubuna Yönlendir: Çağrıyı belirlenen kuyruğa (dahili grubuna) yönlendirir.
- Dahiliye Yönlendir: Çağrıyı belirlenen dahili kullanıcısına yönlendirir.
- Dış Numaraya Yönlendir: Çağrıyı belirlenen dış numaraya(GSM ve ya sabit hat numarasına) yönlendirir.
- IVR’ a Yönlendir: Çağrıyı belirlenen IVR a yönlendirir. Çağrı yapan kişi ilk olarak IVR dinler.
- Ses Dosyası Çal: Çağrı yapan kişi belirlenen ses dosyasını dinler.
- E-Maile Kayıt Gönder: Çağrı bir yere bağlanmaz , arayan kişi bilgisi e-maile kayıt olarak gönderilir.
- Çağrıyı Sonlandır: Çağrı bir yere bağlanmaz, sonlanır.
Santralinize gelen aramalar zaman koşulları dahilinde şu işlemler yoluyla yönlendirilebilir:
- Dahili Grubuna Yönlendir: Çağrıyı belirlenen kuyruğa (dahili grubuna) yönlendirir.
- Dahiliye Yönlendir: Çağrıyı belirlenen dahili kullanıcısına yönlendirir.
- Dış Numaraya Yönlendir: Sistemde bulunan kullanıcılarınızdan belirlediğiniz kişinin GSM numarasına çağrıyı yönlendirir.
- IVR’a Yönlendir: Çağrıyı belirlenen IVRa yönlendirir. Çağrı yapan kişi ilk olarak IVR dinler.
- Ses Dosyası Çal: Çağrı yapan kişi belirlenen ses dosyasını dinler.
- Fax’a Yönlendir: Fax kabul etmek için kullanılan bu seçenekte gelen bilgiler sistemde bulunan fax modülü içerisinden incelenebilir.
- Çağrıyı Sonlandır: Çağrı bir yere bağlanmaz, sonlanır.