CRM Programı – Müşteri Kartı Yapısı
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) Programı
Müşteri kartı, CRM programında yer alan müşterilerinizin bilgilerini, geçmişini saklayıp görüntüleyebildiğiniz yapıdır. Bir müşteri kartına erişmek için liste veya kanban görünümü içerisinde müşteri ismine tıklayınız.
Açılan sayfa müşteri bilgilerinin yazıldığı alan ve işlemlerin gerçekleştirilip gözlemlendiği alan olmak üzere 2’ye ayrılmaktadır.
Kart içerisindeki müşteri bilgilerinin saklandığı, kartın özlük bilgileri olarak değerlendirilendirilen alan tamamen ihtiyaçlarınız doğrultusunda özelleştirilebilen alandır. İhtiyacınız olan alanları ekleyebildiğiniz, ihtiyaç dışı alanların kaldırılabildiği, sıralamasının düzenlenebildiği alandır. Kişi kartı içerisindeki kart alanlarınız ile şirket kartı içerisindeki kart alanlarınız farklı olabilir.
Kart içinde müşteri bilgilerinin hemen üzerinde yer alan “Kişi/Şirket” alanı sayesinde içerisinde bulunduğunuz kartın kişi kartı veya müşteri kartı olarak ayrımını yapabilirsiniz. Arkaplanı mavi olan seçenek aktif olan seçenektir. Arka planı beyaz olan seçeneğe tıklayarak müşteri kartının tipini değiştirebilirsiniz.
Kart içinde müşteri bilgilerinin hemen üzerinde yer alan “Kişi/Şirket” alanı sayesinde içerisinde bulunduğunuz kartın kişi kartı veya müşteri kartı olarak ayrımını yapabilirsiniz. Arkaplanı mavi olan seçenek aktif olan seçenektir. Arka planı beyaz olan seçeneğe tıklayarak müşteri kartının tipini değiştirebilirsiniz.
Aynı sıra üzerinde müşteri kartı alanlarının hemen üst bölümünde sağ bölgede yer alan küçük buton sayesinde müşterinin bir temsilcisi var ise kim olduğunu ya da müşteri temsilcisinin henüz atanmamış olduğunu görüntüleyebilirsiniz. İlgili alan üzerinde eğer kilit simgesi bulunuyorsa müşteriye atanmış olan bir müşteri temsilcisinin olmadığı anlaşılmaktadır. Atanmış bir temsilcisi bulunan kartlarda ise ilgili alanda kilit simgesi yerine müşteri temsilcisinin isim ve soyisim baş harfleri bulunmaktadır. Mouse imlecinizi ilgili alan üzerine getirdiğiniz zaman açılan küçük bir bilgilendirme balonu ortaya çıkmaktadır. Balon içerisinde temsilcinin adı-soyadı, İlgili kartı kimin, ne zaman oluşturduğu ve eğer bir güncelleme yapılmış ise güncellemenin zamanı şeklinde bilgiler yer almaktadır.
Müşteri kartı içerisinde bilgilerin yer aldığı, kartın sol bölgesi, aşağısında yer alan bazı butonlar bulunmaktadır.
Bu butonların işlevleri şu şekildedir:
Bu butonların işlevleri şu şekildedir:
- Geri: İşlemlerinizi kayıt etmeden CRM Müşteri Listesi ekranına gönüş yapmak için kullanılmaktadır.
- Güncelle: İşlemlerinizi gerçekleştirdikten sonra tıkladığınız bu buton yapmış olduğunuz değişiklikleri kayıt edecektir.
- Güncelle ve Kapat: İşlemlerinizi gerçekleştirdikten sonra tıkladığınız zaman yapılan değişiklikleri sisteme kayıt eder ve müşteri listesi ekranına döner.
- Çöp Kutusu (Sil): Tıklama sonrasında içerisinde bulunduğunuz müşteri kaydını sistemden kaldıracaktır.
Müşteri kartının sağ bölgesinde ise kart ile ilgili yapılan işlemlerin ve alınan notların yer aldığı bir bölüm bulunmaktadır. Bu bölüm kendi içerisinde sekmelerden oluşur.
Bu sekmeler ve işlevleri şu şekildedir:
Bu sekmeler ve işlevleri şu şekildedir:
- Notlar: İlgili müşteri ile ilgili olarak bir yorum yazılması gerekirse, not alınması gerekirse bölüm içerisindeki not alanı içerisinden giriş yapılabilir. Yazılan not içerisine “@” butonu sayesinde kullanıcı etiketlenebilir. Aynı zamanda klavyeden “@” yazıldığı zaman sistemdeki kişiler karşınıza çıkacaktır. Bu sayede yazarak da kişi etiketleyebilirsiniz.
- Arama: Müşteri ile yapılan arama geçmişini izleyebileceğiniz bu sekme içerisinde gerçekleştirilen çağrıların yönünü, süresini, zamanını inceleyebilirsiniz. Sekmenin sol üst köşesinde yer alan yeşil renkteki “Arama Yap” butonuna tıkladığınız zaman karşınıza sistem üzerinde arama yapabileceğiniz cihazlarınız listelenecektir. İstediğiniz cihazı seçerek ilgili cihazdan arama gerçekleştirebilirsiniz.
- SMS: Müşterileriniz ile yapmış olduğunuz mesajlaşma geçmişini ilgili sekme üzerinden görüntüleyebilirsiniz. Sekmenin sol üst köşesinde yer alan yeşil renkteki “SMS Gönder” butonuna tıkladığınız zaman, başlık seçimi yaptığınız, SMS taslağı seçimi yapabileceğiniz ve mesajınızı yazarak kolayca iletim gerçekleştirebileceğiniz bir pencere açılmaktadır. Pencere içerisinden mesajınızı (maximum 650 karakter) yazabilir, ardından gönder butonuna tıklayarak içerisinde bulunduğunuz karta ait telefon numarasına sms paneli sayfasına girmenize gerek kalmadan sms iletimi gerçekleştirebilirsiniz.
- Whatsapp Entegrasyonu: Crm kartı içerisinden whatsapp alanını seçtikten sonra sekmenin sol üst köşesinde yer alan yeşil renkteki “whatsapp hesapları” butonuna tıkladığınız zaman, görüşme yapmak istediğiniz numarayı seçip mesajlaşmalarınızı görüntüleyebilir, yeni bir mesaj yazıp iletişiminizi başlatabilir veya devam ettirebilirsiniz.
- Whatsapp Web Bağlantısı: Crm kart yapısı içerisinden telefon numarasının yanındaki yeşil whatsapp ikonuna tıklayarak whatsapp web platformuna geçip görüşmelerinizi başlatabilir veya devam ettirebilirsiniz.
- Email: Müşterileriniz ile gerçekleştirilen mail yazışmalarınızı toplu bir şekilde görüntüleyebildiğiniz bir yapıya sahip olan bu sekme üzerindeki bilgiler ile müşterinizin size ne zaman hangi başlık ile mail attığını, sizin müşterinize hangi tarihte hangi mail adresiniz aracılığıyla ve hangi konu ile mail ilettiğini rahatça görebilirsiniz. Mail bilgilerinin hemen altında yer alan “Detaylara Git” butonuna tıklayarak Kurumsal Mail bağlantılarınızın olduğu mail paneline erişerek ilgili mail içerini görüntüleyebilirsiniz. Sekmenin sol üst köşesinde yer alan yeşil renkteki “Email Gönder” butonuna tıkladığınız zaman, sistem üzerinde erişim yetkinizin olduğu mailler listelenir. Maili gönderirken gönderici mail olarak seçim yaptığınız bu liste sonrasında mail içeriğinizi, cc, bcc gibi bilgileri girebildiğiniz ve içerisine ek dosya ekleyebileceğiniz bir pencere açılmaktadır. Bu pencere yardımıyla ilgili adrese kolayca mail iletebilirsiniz.
- Ajanda: Müşterileriniz ile planlanmış olan gelecekte gerçekleşmesi beklenen ya da gerçekleşmiş olan etkinliklerinizi (toplantı, arama gibi) toplu şekilde görebildiğiniz alandır. Sekmenin sol üst köşesinde yer alan yeşil renkteki “Etkinlik Ekle” butonuna tıkladığınız zaman, sistem üzerinde varsayılan olarak tanımlı gelen toplantı/arama seçimi yapabilirsiniz veya bu iki şablon karici bir yapıda başlık kullanabilirsiniz. Etkinlik türü seçiminden sonra etkinliğin detaylarının girildiği pencere karşınıza çıkacaktır. Gerekli bilgileri doldurarak yeni bir etkinlik oluşturabilir ve oluşturduğunuz etkinliği bu sekme içinde görüntüleyebilirsiniz.
- Görev: Müşterileriniz hakkında oluturulmuş olan bütün görevleri detayları ile birlikte incelemiş olduğunuz alandır. Bir görev içerisinde yer alan detay bilgiler sayfa üzerinde tarih çizelgesi olarak görünmektedir. Sekmenin sol üst köşesinde yer alan yeşil renkteki “Görev Ekle” butonuna tıkladığınız zaman, sistem üzerinde erişim yetkinizin olduğu projeler listelenir. Bir proje seçiminin ardında görev oluşturacağınız pencere karşınıza çıkar. Gerekli bilgileri doldurduktan sonra görevi kolaylıkla oluşturabilir, oluşturduğunuz görevi bu sekmeden görüntüleyebilirsiniz.
- Akış: İlgili kart üzerinde gerçekleştirilen arama, sms, mail işlemlerinin tarih çizelgesi şeklinde toplu bir şekilde görüntülendiği bölümdür. İletişim konusunda yapılan bütün işlemleri bu alan üzerinden takip edebilirsiniz.
- Satış: Sistem üzerinde yetkili kullanıcının giriş yapmış olduğu muhasebe programınız üzerinden teklif hazırlayabileceğiniz bir alana kolayca bu sekmeden erişebilirsiniz.
- Günlük: Kart üzerinde gerçekleştirilen değişiklikleri, bu değişikliklerin kim tarafından gerçekleştirildiğini görüntüleyebileceğiniz bölümdür.