CRM Programı – Müşteri Kartı Listesi
CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) Programı
MobiKoB CRM Programı içerisinde bulunan müşteri kartlarını görüntüleyebileceğiniz “Müşteri Yönetimi” adındaki sayfadır. İlgili sayfaya erişmek için ana menüde bulunan “CRM” başlığına ya da başlığın altında bulunan “Müşteri Yönetimi” sayfasına tıklayınız.
CRM Müşteri Kartlarını içeren bu sayfa üzerinde kayıtlı olan kişi ya da şirket tipindeki müşterilerinizi görüntüleyebilirsiniz.
Görüntüleme seçeneği, varsayılan olarak listeleme olarak gelmektedir. Liste görünümü içerisinde varsayılan olarak “müşterinin tipi” (müşteri adının yanında icon olarak görünür.), “telefon” ve “e-posta adresi”ni, müşteriden sorumlu olan “müşteri temsilcisi”ni, “müşteri sürecini” ve müşteri kartının “oluşturulduğu tarihi” görüntüleyebilirsiniz.
Görüntüleme seçeneği, varsayılan olarak listeleme olarak gelmektedir. Liste görünümü içerisinde varsayılan olarak “müşterinin tipi” (müşteri adının yanında icon olarak görünür.), “telefon” ve “e-posta adresi”ni, müşteriden sorumlu olan “müşteri temsilcisi”ni, “müşteri sürecini” ve müşteri kartının “oluşturulduğu tarihi” görüntüleyebilirsiniz.
Tabloda yer alan telefon numarasının sol tarafında bazı simgeler bulunmaktadır. Bu simgeler şunlardır:
- Telefon Simgesi: Sanal Santral üzerinde kayıtlı cihazlarınız arasında seçim yaptırarak kolaylıkla arama yapabilirsiniz.
- Whatsapp Simgesi: Yeni bir sekme içerisinde whatsapp görüşmesi açarak kolaylıkla whatsapp üzerinden mesajlaşabilirsiniz.
- Mesaj Simgesi: Tıkladığınız zaman açılan pencere sayesinde kolaylıkla seçtiğiniz kişiye sms iletimi gerçekleştirebilirsiniz.
Sayfanın sağ üst bölgesinde bulunan “Arama” butonu sayesinde CRM müşteri kartlarınız arasında arama gerçekleştirebilirsiniz.
Arama butonunun hemen sağında yer alan kutucuk varsayılan olarak boş gelecektir. İlgili kutucuk boş iken sadece “İsim, Telefon ve E-Posta” alanlarına göre Türkçe karakter kullanmadan arama gerçekleştirecektir. Bu sayede hızlı bir arama sağlayarak istediğiniz veriyi sizlere sunacaktır. Kutucuğu işaretleyecek olursanız Türkçe karakter üzerinde de arama yapacaktır ve ayrıca sadece “İsim, Telefon ve E-Posta” alanlarınızı değil, CRM kart yapınızdaki klavye girişi kabul eden bütün alanlar üzerinde bir arama yapacaktır. Bu sayede CRM Yazlımındaki istediğiniz veriyi istediğiniz şekilde yazarak arama yapabilirsiniz fakat aranan alan sayısı ve kullanılan karakter değişikliği sebebi ile arama süresi uzayabilmektedir.
“Arama” butonunun solunda yer alan “EKLE” butonuna tıklayarak boş bir CRM müşteri kartı yapısı içerisine girebilirsiniz. Açılan bu yapı içerisinde gerekli bilgileri doldurduktan sonra “KAYDET” butonuna tıklayarak müşteriyi CRM programına kayıt edebilirsiniz.
“EKLE” butonunun solunda bulunan “Ekran Üzerinde Değişim Simgesi” içeren butona tıklamanız halinde liste görünümü değişecek ve sizlere “kanban” görünümünü sunacaktır.
Arama butonunun hemen sağında yer alan kutucuk varsayılan olarak boş gelecektir. İlgili kutucuk boş iken sadece “İsim, Telefon ve E-Posta” alanlarına göre Türkçe karakter kullanmadan arama gerçekleştirecektir. Bu sayede hızlı bir arama sağlayarak istediğiniz veriyi sizlere sunacaktır. Kutucuğu işaretleyecek olursanız Türkçe karakter üzerinde de arama yapacaktır ve ayrıca sadece “İsim, Telefon ve E-Posta” alanlarınızı değil, CRM kart yapınızdaki klavye girişi kabul eden bütün alanlar üzerinde bir arama yapacaktır. Bu sayede CRM Yazlımındaki istediğiniz veriyi istediğiniz şekilde yazarak arama yapabilirsiniz fakat aranan alan sayısı ve kullanılan karakter değişikliği sebebi ile arama süresi uzayabilmektedir.
“Arama” butonunun solunda yer alan “EKLE” butonuna tıklayarak boş bir CRM müşteri kartı yapısı içerisine girebilirsiniz. Açılan bu yapı içerisinde gerekli bilgileri doldurduktan sonra “KAYDET” butonuna tıklayarak müşteriyi CRM programına kayıt edebilirsiniz.
“EKLE” butonunun solunda bulunan “Ekran Üzerinde Değişim Simgesi” içeren butona tıklamanız halinde liste görünümü değişecek ve sizlere “kanban” görünümünü sunacaktır.
Liste görünümünde tablonun hemen üstünde yer alan işlem çubuğu üzerinde bulunan seçim butonu,kart tipi seçimi,Filtre butonu,toplu işlemler butonu ve tablo alanlarını düzenle butonu ile birçok işlemi detaylı ve kolayca gerçekleştirebilirsiniz. İşlem çubuğunda yer alan butonların işlevleri şu şekildedir:
- Seçim Butonu: Bu buton yardımıyla toplu işlem gerçekleştirmek istediğiniz kartları seçebilirsiniz. Bu sayede küçük bir grup veri üzerinde gerçekleştirmek istediğiniz güncelleme işlemi için tekrar excel dosyası ile ilgilenmezsiniz.
- Kart Tipi Seçimi: Bu buton yardımıyla listede yer alan CRM programında bulunan müşteri kartlarınızın kişi/şirket olarak tercihini yaparak hızlıca filtreleme yapabilirsiniz.
- Filtre butonu: Bu buton tıklandığı zaman sayfanın sağ tarafından bir pencere açılacaktır. Açılan fitre üzerinde 3 farklı bölüm bulunur. Pencere içerisindeki bölümler şu şekildedir:
-
- Basit Arama: Müşteri Kartları üzerinde yer alan bilgilere göre filtreleme yapabileceğiniz bir bölümdür. Hangi alanın hangi tip müşteri içerisinde yer aldığını görebildiğiniz bu yapıda eklemek istediğiniz filtre seçeneğine tıklayarak filtrenizi oluşturabilirsiniz.
- Gelişmiş Arama: Basit Filtre sekmesine göre biraz daha farklı yapıda çalışır. Daha detaylı incelemeler gerçekleştirmek için filtre seçeneğini özelleştirebilirsiniz. Birden fazla bu şekilde özelleştirilmiş seçenek ile birlikte daha detaylı bir filtreleme oluşturmanıza imkan sağlamaktadır.
Örnek: Bir seçenek üzerinde ve/veya sorguları, içerir/içermez/eşittir/büyüktür/küçüktür vb. sorguları ile o filtre seçeneği daha detaylı hale gelir.
Bütün bu işlemlerden sonra eğer isterseniz bu oluşturmuş olduğunuz filtreyi kayıt ederek ilerleyen zamanlarda ihtiyacınız olduğunda tekrar oluşturmanıza gerek kalmadan kolay bir şekilde kullanım gerçekleştirebilirsiniz.
- Filtreler: Bu alan sayesinde daha önceden oluşturmuş olduğunuz fitreleri görüntüleyebilir, ihtiyacınız olan filtreyi kullanabilirsiniz. Filtreler sekmesi içerisindeki filtreler, kendi filtreleriniz ve ortak filtreler olmak üzere 2 farklı başlık altında görüntülenebilmektedir.
- Kendi Filtreleriniz: “Gelişmiş Filtre” alanında oluşturduğunuz filtreyi kayıt etmek istediğiniz süreçte “kişisel filtre” olarak seçtiğiniz filtreyi sadece siz kullanabilirsiniz.
- Ortak Filtre: “Gelişmiş Filtre” alanında oluşturduğunuz filtreyi kayıt etmek istediğiniz süreçte “ortak filtre” olarak seçtiğiniz filtreyi sistemde bulunan bütün kullanıcılar kullanabilir.
- Toplu İşlemler Butonu: İlgili butona tıkladığınız zaman açılan pencere içerisinde yer alan seçenekler dahilinde işlemler gerçekleştirebilirsiniz. Buton altında yer alan seçenekler aşağıdaki gibidir.
-
- Veri Yükle: Excel’den veri yüklemek için kullanılan bu butona tıkladığınız zaman açılan pencere üzerinden yüklemek istediğiniz verinin tipini seçebilirsiniz.(Kişi/Şirket) Seçimin ardından yapmak istediğiniz işlemi belirtmeniz gerekmektedir. Bu seçenekler şöyledir:
- Yeni Müşteri Kaydı: Tıkladığınız zaman gelen sayfadaki “Örnek Excel” dosyasını indiriniz. İndirdiğiniz dosya içerisinde kart yapınıza göre özelleşmiş olan referans değerlerin yer aldığı bölüm üzerinde değişiklik yapmayınız. “#” şeklinde belirtilen satırdan sonrasına verilerinizi yerleştiriniz. Ardından düzenlenmiş olan ve keyıt ettiğiniz “Örnek Excel” dosyasını seçerek yükleme işlemini gerçekleştiriniz.
Not: Dosyayı yüklemeden önce dosya seçim alanında yer alan “Tüm numaralar Türkiye alan koduna göre düzenlenecektir.” uyarısını dikkate alınız. Yurt dışı numarası içeren verileriniz var ise uyarıda bulunan “Onay” simgesini kaldırınız.
- Yeni Müşteri Kaydı: Tıkladığınız zaman gelen sayfadaki “Örnek Excel” dosyasını indiriniz. İndirdiğiniz dosya içerisinde kart yapınıza göre özelleşmiş olan referans değerlerin yer aldığı bölüm üzerinde değişiklik yapmayınız. “#” şeklinde belirtilen satırdan sonrasına verilerinizi yerleştiriniz. Ardından düzenlenmiş olan ve keyıt ettiğiniz “Örnek Excel” dosyasını seçerek yükleme işlemini gerçekleştiriniz.
- Veri Yükle: Excel’den veri yüklemek için kullanılan bu butona tıkladığınız zaman açılan pencere üzerinden yüklemek istediğiniz verinin tipini seçebilirsiniz.(Kişi/Şirket) Seçimin ardından yapmak istediğiniz işlemi belirtmeniz gerekmektedir. Bu seçenekler şöyledir:
-
-
- Var Olan Müşterileri Güncelle: Tıkladığınız zaman gelen sayfadaki “Tüm Müşteriler” dosyasını indiriniz. İndirdiğiniz dosya üzerinde kart yapınıza ve dosya içerisinde bulunan referans değerleriniz doğrultusunda gerçekleştirmek istediğiniz güncellemeyi sağlayınız. Ardından güncellenmiş olan “Tüm Müşteriler” dosyasını tekrar yükleyiniz.
Not: Dosyayı yüklemeden önce dosya seçim alanında yer alan “Tüm numaralar Türkiye alan koduna göre düzenlenecektir.” uyarısını dikkate alınız. Yurt dışı numarası içeren verileriniz var ise uyarıda bulunan “Onay” simgesini kaldırınız.
- Var Olan Müşterileri Güncelle: Tıkladığınız zaman gelen sayfadaki “Tüm Müşteriler” dosyasını indiriniz. İndirdiğiniz dosya üzerinde kart yapınıza ve dosya içerisinde bulunan referans değerleriniz doğrultusunda gerçekleştirmek istediğiniz güncellemeyi sağlayınız. Ardından güncellenmiş olan “Tüm Müşteriler” dosyasını tekrar yükleyiniz.
-
-
-
- vCard Olarak Yükle: Mobil cihazınızdan almış olacağınız vCard dosyası yardımıyla telefonunuzda bulunan kişiler için kolayca CRM programı içerisinde müşteri kartı oluşturabilirsiniz.
-
-
- Verileri Excel’e Aktar:Liste görünümü içerisinde o an yer alan müşteri kartlarını excel dosyası olarak sizlere sunacaktır.
-
- Temsilci Ata: Eğer seçim butonu yardımıyla özel bir seçim yapılmış ise seçilen müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Eğer bir filtreleme gerçekleştirilmiş ve sonrasında seçim butonu kullanılmamış ise filtre sonucunda yer alan bütün müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Bu iki durum da gerçekleştirmeden hiçbir özelleştirme yapılmadan tıklanırsa sistemde var olan bütün müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Tıklanması halinde açılan pencere üzerinde bu işlemden etkilenecek olan müşteri kartı sayısını görüntüleyebilirsiniz. Eğer seçim veya filtre gerçekleştirmeden tıklama yapılmış ise sayı yerine “Tüm Müşteriler” şeklinde uyarı görüntülenecektir. Etkilenecek veri büyüklüğü kontrolü yapıldıktan yeni müşteri temsilcisi seçimi gerçekleştirilip “KAYDET” butonuna tıklayarak işleminizi tamamlayabilirsiniz.
-
- Müşteri Sürecini Değiştir: Eğer seçim butonu yardımıyla özel bir seçim yapılmış ise seçilen müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Eğer bir filtreleme gerçekleştirilmiş ve sonrasında seçim butonu kullanılmamış ise filtre sonucunda yer alan bütün müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Bu iki durum da gerçekleştirmeden hiçbir özelleştirme yapılmadan tıklanırsa sistemde var olan bütün müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Tıklanması halinde açılan pencere üzerinde bu işlemden etkilenecek olan müşteri kartı sayısını görüntüleyebilirsiniz. Eğer seçim veya filtre gerçekleştirmeden tıklama yapılmış ise sayı yerine “Tüm Müşteriler” şeklinde uyarı görüntülenecektir. Etkilenecek veri büyüklüğü kontrolü yapıldıktan yeni müşteri süreci seçimi gerçekleştirilip “KAYDET” butonuna tıklayarak işleminizi tamamlayabilirsiniz.
-
- Sil: Eğer seçim butonu yardımıyla özel bir seçim yapılmış ise seçilen müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Eğer bir filtreleme gerçekleştirilmiş ve sonrasında seçim butonu kullanılmamış ise filtre sonucunda yer alan bütün müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Bu iki durum da gerçekleştirmeden hiçbir özelleştirme yapılmadan tıklanırsa sistemde var olan bütün müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Tıklanması halinde açılan pencere üzerinde bu işlemden etkilenecek olan müşteri kartı sayısını görüntüleyebilirsiniz. Eğer seçim veya filtre gerçekleştirmeden tıklama yapılmış ise sayı yerine “Tüm Müşteriler” şeklinde uyarı görüntülenecektir.
Etkilenecek veri büyüklüğü kontrolü yapıldıktan belirtilen alan içerisine açılan pencerede görüntülenen kırmızı renkteki sayıyı yazınız. Sayı yazıldıktan sonra “EVET” butonu aktif olacaktır. “EVET” butonu aktif olduktan sonra tıklayarak işleminizi tamamlayabilirsiniz.
- Sil: Eğer seçim butonu yardımıyla özel bir seçim yapılmış ise seçilen müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Eğer bir filtreleme gerçekleştirilmiş ve sonrasında seçim butonu kullanılmamış ise filtre sonucunda yer alan bütün müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Bu iki durum da gerçekleştirmeden hiçbir özelleştirme yapılmadan tıklanırsa sistemde var olan bütün müşteri kartları üzerinde işlem sağlar. Tıklanması halinde açılan pencere üzerinde bu işlemden etkilenecek olan müşteri kartı sayısını görüntüleyebilirsiniz. Eğer seçim veya filtre gerçekleştirmeden tıklama yapılmış ise sayı yerine “Tüm Müşteriler” şeklinde uyarı görüntülenecektir.
- Tablo Alanlarını Düzenle Butonu: Liste görünümünde yer alan tablo başlıklarını düzenleyebileceğiniz bir pencere açılacaktır. Ekleme ve çıkarmalar yaparak, sırasını değiştirerek kendiniz için en etkili tablo yapısını oluşturabilirsiniz. Tablo için alanlarınızı seçip sıraladıktan sonra “KAYDET” butonuna tıklayarak işleminizi tamamlayabilirsiniz.